Trenujesz ciągle po płaskim i czujesz znudzenie? Pobiegaj w terenie!

Czasem efektów treningu nie widać, mimo że trenujesz dużo. Pamiętaj, że znużenie dopada często gdy treningi są monotonne a trasy wybiegań te same. Gdy trening jest nowy, atrakcyjny – automatycznie wzrasta motywacja do większego zaangażowania w wykonywany trening!

Na trasie fajnie gdyby były górki, kamienie, potoki i masa innych przeszkód!

Staraj biegać się po różnego rodzaju przeszkodach. Im więcej krzaków, rowów, strumyków, poprzewracanych drzew. Gdy znajdziemy na swojej trasie crossowej tak zwane siodełko/ kołyskę czyli zbieg z jednej i podbieg pod drugą górkę to mamy niemal idealne miejsce treningowe gdzie poćwiczysz i podbieg i zbieganie, co w biegach górskich na pewno zaprocentuje!

Gdy na trasie znajdziecie kamienie i spróbujecie po nich zbiegać to odbędziecie naturalny trening stabilizacyjny, który w biegach w terenie jest niezmiernie ważny! Ważne, by kamieniste podłoża mieszać z miękkimi, gdzie nie obciążamy tak bardzo stawów, mięśni czworogłowych, łydek czy pośladków. 

Trening w terenie crossowym idealnie przygotuje Cię do wiosennych startów, biegów górskich i ultra!

Pokonywanie wzniesień jak i zbieganie, czyli ciągła zmiana tempa przyzwyczai nasz organizm do takiej sytuacji, będzie to szczególnie procentowało w górskich terenach gdzie takie sytuacje występują podczas wyścigu naturalnie.

Dobrze wybiegany trening w terenie spowoduje dodatkowo wzmocnienie Waszych mięśni. Gdy biegasz w zróżnicowanym terenie mocniej pracują mięśnie, porównując ten sam czas biegu po płaskim. Dzięki temu mięśnie ulegają wzmocnieniu co z kolei zaprocentuje lepszym jakościowo biegiem.

Pamiętaj o koncentracji, chwila nieuwagi może w terenie słono kosztować!

Paweł


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *