Sy ste ma ty czność! To podstawa aby myśleć o tym by bieg nie sprawiał Wam kłopotów, zarówno pod względem oddechowym, czyli braku zadyszki ale by cieszył, tak po prostu. Zobaczycie, że po kilku treningach – szczególnie na początku Waszej biegowej przygody, coś co wydawało się Wam niewyobrażalne, bardzo szybko stanie się możliwe!

Pamiętajcie o dobrej postawie w biegu. To szalenie istotny element dobrego biegania. Głowę wyciągaj do góry, tułów powinien być wyprostowany a ramiona rozluźnione. Idealnie byłoby gdyby udało się je trzymać pod kątem 90 stopni w łokciach. Poruszaj nimi i złap rytm – zobaczysz, efekty będą zaskakujące! Pamiętajcie też, że gdy będziecie biec wolniej warto o tę postawę zadbać – oddech w ten sposób będzie kontrolowany a Wasza aktywność przyjemniejsza.

Oddychaj miarowo!
Oddychaj w miarę możliwości naturalnie i swobodnie. Jeśli biegniesz w konwersacyjnym tempie skup się na oddechu, w miarę możliwości staraj się oddychać nosem.

Nie zniechęcaj się!
To, że na początku jest ciężko wie każdy, kto zaczynał. Bieganie jest dla każdego a wiecie dlaczego? Lubisz różnorodność? Świetnie! Często zmieniaj trasy swego treningu.

Chcesz popracować nad swoją sylwetką? To jeden z najlepszych kroków ku temu celowi. Pamiętaj jednak, że oprócz treningu kluczową rolę odegra dieta. Mniejsze i częstsze posiłki oraz zrezygnowanie ze słodkich napojów to drugi, najważniejszy krok! Prawdopodobnie początki będą trudne – trzeba przyzwyczaić organizm do wysiłku. Dlatego należy pamiętać o tym, by trening był dostosowany do Waszych możliwości!

Paweł

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *