#biegoweABC odcinek 2

Dziś na tapetę bierzemy KADENCJĘ! Zastanawialiście się w ogóle co to jest i po co nam wiedzieć ile kroków i jak długich na minutę wykonujemy?

Nie każdy z nas jest biegowym świrem i liczy ile faktycznie kroków wykonuje w trakcie treningów. Zależne to jest to również od dystansu jaki biegniemy. Sportowcy posiadający naturalnie długi krok są na wygranej pozycji. Nie oznacza to jednak, że my biegacze amatorzy nie możemy nic z tym zrobić! Spójrzmy na przykład na biegacza, który biega maraton w 4,5 godziny oraz zawodowca z życiówką na królewskim dystansie ok. 2:10 to od razu zobaczymy różnicę w kroku. Niektóre ćwiczenia, które mogą pomóc Wam w poprawieniu kadencji wrzucamy poniżej:

Podbiegi

Wbiegając na wzniesienie ważna jest technika biegu! Pamiętajcie o wysokim podnoszeniu kolan podczas kroku oraz aby stopę podciągać blisko pośladków. Szalenie istotna jest też praca rąk. Dobrze wykonana praca będzie procentowała w przyszłości dłuższym krokiem.

Skipy A, B, C

Kolejne elementy siły biegowej. Są to wraz z podbiegami główne ćwiczenia siłowe mające spowodować mniejszą kadencję. Skipy, w zależności od poziomu wytrenowania najlepiej wykonywać na odległościach od 50 metrów w górę.

Bieganie crossów

Gdy wbiegacie i zbiegacie w terenie, wykonujecie siłę biegową! Bieganie crossów ma zadanie zwiększać ekonomię biegu. Siła = mniejsza kadencja!

Wieloskoki

To ćwiczenie zdecydowanie wydłuży nasz krok biegowy. Tak, jak w poprzednich ćwiczeniach należy pamiętać aby wysoko unosić kolana. Ponadto ważna jest dynamika i to aby pomiędzy kolejnymi odbiciami  zaistniał element lotu.

#runaddicts #runaddictsBIEGOWEabc #runaddictsDECATHLONbydgoszcz #decathlonBYDGOSZCZ


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *